اهداف کانون

تصویب دو طرح کلان توسعه فناوری برای شرکتهای نوآور عضو کانون

با پیگیری و رایزنی کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آبزیان ایران و همکاری و موافقت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دو طرح کلان با اعتبار 220 میلیارد ریال در زمینه ماهیان سوکلا و تیلاپیا به تصویب رسید.

در طرح سوکلا دانش فنی و زیر ساختهای ایستگاه تحقیقاتی بندرلنگه پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان وابسته به موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور برای توسعه و تجاری سازی تولید بچه ماهی سوکلا جهت معرفی در قفسهای تولید آبزیان در دریا با “شرکت تعاونی سنتدرف” (جزیره قشم) و در طرح تیلاپیا دانش فنی و زیرساخت های مرکز تحقیقاتی آبزیان آبهای شور داخلی وابسته به موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور جهت توسعه و بهگزینی مولدین سالم تیلاپیا در استانهای مجاز کشور با شرکت “نیل آبزیست بافق” به اشتراک گذاشته می شود.

اعطای تسهیلات ویژه به شرکت های عضو

شرکتهای مذکور علاوه بر سرمایه گذاری شخصی با اعطای تسهیلات قرض الحسنه با شرایط ویژه از طرف صندوق نوآوری و شکوفایی وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مورد حمایت ویژه قرار می گیرند.

کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آبزیان در راستای وظیفه ذاتی خود با توسعه تعاملات بخشهای علمی و پژوهشی کشور و برقراری ارتباط با حوزه های تولیدی صنعت و بازار آبزیان، امیدوار است بتواند در سال حمایت از تولید دانش بنیان گامهای موثری را در این زمینه بردارد.